GOD OG FRISK DRINK

Categories Hverdag

Grå og dyster ettermiddag, men likevel friskes dagen opp av alt det grønne som spirer og gror rundt omkring. I det siste har det kommet som flere kanonkuler som har sprutet ild fra tørt gress, og det er så godt å se litt farger igjen.

Utendørs har regnet vist seg, og for min del gjør det ingenting med en slik fridag. Vi trenger det. Eller naturen har stort behov for å få vasket bort tørken, og det beste av alt – det lukter alltid så friskt og godt etter slike regnskyld.

Til tross for at det er litt mørkt og dystert ute, så hvorfor ikke kose seg litt ekstra inne? For første gang på veldig lenge – ja, kanskje for første gang i år, så fikk jeg slengt sammen en god og frisk drink.

Plutselig fikk jeg så veldig lyst på noe som smakte litt ekstra, og når jeg da hadde det jeg trengte for å få det til så var det jo bare å smelle det sammen. Og ikke nok med det, for det eneste jeg trengte var to ingredienser.

En frisk og god smoothie var det jeg hadde lyst på. Nå er det sånn at det finnes mange mulige måter å få mikset sammen en slik drink – og både helt ren og med ekstra godsaker i. Men denne gangen gikk jeg for en helt enkel som tok meg bare et par minutter å gjøre.

For hva var det jeg blandet sammen i min drikke? Jo, det skal jeg fortelle. Jeg har ikke prøvd sånn veldig mange smoothier som jeg har laget selv. Men i denne, og som jeg syns er veldig god, så er det med jordbær.

Det eneste jeg har brukt er frosne jordbær og appelsinjuice, noe som er min favoritt. Noen få ganger hender det at jeg slenger i et par små mengder med sukker, bare for å få litt søtere smak på den.

Så, er det sånn at du nå ble fristet til å slumpe sammen en du også, bare for å få litt frisk og god smak på denne lørdagen, så regner jeg med at du allerede er på vei til kjøkkenet ditt for å finne frem mikseren og alle de gode ingrediensene du vil blande sammen.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *