LITT AV EN TYPE DEN TASSEN VAR

Categories Blogg

Tenk å være så heldige! Har du noen gang tenkt over den store gleden du egentlig får av å ha en sånn jobb hvor du har både føtter og armer, ja hele deg innenfor barnehagelivet? For det er på sånne dager vi virkelig kan yte det lille, eller kanskje store ekstra.

Sånne dager som det har vært i dag, hvor solen har både strålet og gitt mye varme høyt der oppe og ned på oss. Skal jeg være ærlig, bare litt? Det skal sies høyt at jeg er glad for at jeg ikke jobber på en stillesittende jobb, som for eksempel inne på et kontor!

Tenk å ha den muligheten til bare å ta med seg barna og alle de andre rett ut. Ha gleden av alt det grønne og varmen vi får. Ja, livet generelt. En får så ufattelig mye mer energi av å jobbe på den måten, og naturen har jo så utrolig mye å by på gjennom deres forandringer.

Og når sant skal sies – i dag har vært en sånn dag hvor man virkelig har kjent på forsmaken av sommeren. Bare det å kjenne temperaturen stige er en glede i seg selv, hvor man slipper å dra på seg både det ene og det andre av klær når man skal ut.

Det å bare hoppe rett opp i skoene omtrent er et stort pluss nå, og vi er i ferd med å bikke over i mai. Hvor ble denne måneden av, når vi først er inne på det? Det er ingen hemmelighet at vi har fått smaken på sommeren, og uten at jeg skal si noe for høyt så er det bare å nyte mens man kan fremover.

Vel hjemme fra en flott arbeidsdag beveger jeg meg bak i hagen for å gjøre det som er blitt en vane fra nå og utover gjennom hele sommeren. Fellene måtte sjekkes. Ikke hvilke som helst feller, men stålormfellene som jeg har lagt ut, og som jeg allerede i starten av måneden fant den første.

Under platene tar jeg en titt, og jammen ligger det en større luring der. Enda en strek på listen, og det blir spennende og se hvor mange jeg finner i år.

På vei ned fra felleplassen smyger jeg meg forbi noen små trær som har flere små grener ut med en haug av søte blader. Det siste året har det plutselig dukket opp flere plommetrær i hagen, og i det jeg ser bort på dem oppdager jeg en liten skapning. Et annet dyr enn en stålorm.

Dette lille kryper ligger og soler seg på det lille snertene bladet, og den står akkurat i den vinkelen at den fanger blikket mitt. Marihøne. De skjønne insektene som har sin egen sjarm, og jeg som er glad i krypdyr og mange andre dyr kunne ikke gå forbi uten å ta den med meg.

I det ene og det hele var det faktisk to stykker av dem som koste seg i det fine været. Men i det jeg tok et lett grep om den andre så smatt den plutselig ned. Ned i gresset, og så langt ned at den fikk lurt seg unna.

Men denne lille kameraten her fikk ikke lurt seg unna. Han var kanskje ikke like smart, og deretter falt han rett i klypene mine. Og når man først finner enda et sommertegn så kan en ikke slippe det videre før den har vært modell foran kamera.

Alt i alt en veldig fin dag, og med et snarbesøk av det lille krypet hadde jeg ikke sittet igjen med alle disse bildene. Litt av en type den tassen var. Men han fant vel mer spenning av å slå av resten av kvelden sammen med sine venner, ute i skogen blant busk og kratt.

2 kommentarer

2 thoughts on “LITT AV EN TYPE DEN TASSEN VAR

  1. Været blir bare bedre og bedre! Og det er helt amazing! Jeg skal nyte hver eneste dag fremover og gjøre det meste ut av dem alle sammen! Sommeren er endelig her og den evig-lange vinteren er over! Jeg kom nettopp hjem fra California med sol og sommertemperatur, men ingenting slår en god, norsk sommer !😍❤️

    1. Håper du hadde det fint i California, og at du koste deg masse der 😍 Og godt er det å komme hjem å fortsette og ha varmen her også, for det som er nå som skal være over en lang periode, det er mye bedre enn vinteren som er kald og mørk 😊 Sommeren var fabelaktig i fjor, så vi går for en reprise i år!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *