LA OSS DATE LITT

Categories Hverdag

Og der begynner påsken å renne som en foss ut av dette året, og flere dager med fri som man var så klar for å nyte og kose seg med er på vei til å gå bort. En skikkelig langhelg har vært på sin plass for min del, men så skal det også bli godt å få være inne i de faste rutinene.

Nå som det har vært påske hadde jeg nesten trodd at flere harer hadde kommet hoppende frem for å skape påskestemning i denne høytiden. Men ingen tegn til harer har det vært her, bortsett fra den lille kaninen jeg har som har hoppet og sprettet rundt i det store buret sitt.

Ingen harespor og pelskropper som har hoppet rundt. Men det som har sirklet forbi her, som har kommet mer og mer frem, det er disse måkene. Hver morgen våkner jeg til fuglesang, og blant dem kan måkene høres også.

Disse fuglene forbinder jeg med sommer og varme, så nå håper jeg sommeren kommer for fullt snart. Og det skal også sies at det har vært noen fine, solrike og varme påskedager vi har hatt. Her har det vært hjemmepåske, men jeg vet flere har vært på fjellet og andre flotte steder også.

Men med koselig måkeskrik så kommer ikke en måke alene. Det hele startet med at jeg oppdaget den ene fuglen sittende på gatelampen. Den satt der ganske lenge, og jeg tenkte det var ypperlig med å få tatt noen nye bilder. Men så skjer det.

Plutselig satt det to der og skrek. Om de skrek til hverandre eller om de skrek etter oppmerksomhet, det er ikke så godt å si. De hadde vel en plan, og kanskje de tenkte “la oss date litt”.

Utsikten så de ut til og la seg nyte over, selv om det rundt ikke er så fryktelig spennende å se på. Men for to flyvende vesener som kanskje var litt høyt oppe i rosa skyer, så hadde nok ikke omgivelsene stort å si, så lenge dem hadde hverandre.

Nå tror jeg dem har tatt datingen videre med å fly seg avgårde til et finere og mer eksotisk sted kanskje. Hjemme hos meg var visst ikke godt nok, og det kan jeg til dels forstå. Håper de finner den store lykken, og at de en eller annen gang kommer tilbake på besøk – da med en ring rundt foten. Noen skal visst være mer heldigere enn andre.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *