PÅSKEN BLE REDDET I SISTE LITEN

Categories Blogg

Hva skjer med å våkne klokken ni en lørdag med fri når man har mulighet til å sove litt lenger? Ikke at jeg pleier å sove så veldig mye mer, og jeg hadde heller ikke noen alt for store grunner til å stå opp da.

Siden dagen startet da den gjorde, og jeg attpåtil fikk hoppet ut av den alt for gode sengen, så var jeg ute allerede en time senere. Et lite ærend måtte gjøres, og mens jeg likevel var på farten så gikk jeg også på en smell.

Det er påskeaften, og på flere sosiale medier har jeg fått med meg at familier med mindre barn har vært ute på både små og større skattejakter etter dagens store høydepunkt – nemlig egg. Noen har til og med funnet mindre egg på veien, som deretter har ledet dere frem til den store skatten.

Her ble det verken skattejakt etter ledetråd eller påskeegg på meg. Det var vel mer spennende å vite at påskeharen hadde vært på besøk mens vi sov når jeg var mindre, og ikke skjønte stort hva som egentlig skjedde.

Men selv om jeg kjenner til bakgrunnen for hendelsene av hvordan disse eggene havner akkurat der de gjør, så bør jeg vel ikke være for stor til å ha et egg jeg også?

Veldig ofte legger jeg igjen et spor på spennende aktiviteter av konkurranser jeg finner på nettet. Det skal sies at jeg har prøvd meg på noen i år også, på forskjellige påskekonkurranser som har blitt lagt ut.

Men i år har jeg ikke vært like heldig som jeg var i fjor, da jeg var så heldig å vinne dette rosa og svære påskeegget fylt opp med masse godt, samt to billetter til konsert. Siden det ikke ble lykken på det denne gangen, så lot jeg meg ta saken i egne hender.

Riktig nok ble det verken billetter eller annet mer spennende i egget, annet enn masse godt jeg kan kose meg med fremover. Ofte kan jeg ha både smågodt og annet godt liggende over lenger tid, men litt mer moro er det å unne seg noe godt når det ligger i et så fint påskeegg med to søte kyllinger på.

Men hva befant seg oppi det? I den siste liten som det bare kan gå an, så fikk jeg ordnet godsaker på morgenkvisten i dag tidlig. Stort å få tak i der jeg var innom var det ikke, og veldig mye utplukket. Det var til og med så utplukket at de sto og fylte på for harde livet da jeg var der.

Alt av tid fristet ikke at jeg sto og ventet på at boksene fylte seg opp i hyllene, og jeg røsket til meg det jeg fikk tak i av det som fristet mest. Litt ble det, og det er jo bedre enn ingenting. Så, det ble et stort påskeegg på meg i år også – uten konsertbilletter vel og merke.

Nå er jeg sikret for å kunne kose meg i flere uker fremover, og påsken ble reddet i siste liten. Men hvordan er det med deg? Har du vært så heldig å få et egg med masse godt i? Eller kanskje du har vært så snill og gitt bort til noen du er glad i. Uansett, en riktig god påske ønskes det til alle heldige der ute!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *