GODE TURSKO OG KAMERA RUNDT HALSEN

Categories Hverdag

Jeg vender blikket mitt mot vinduet og tenker – det var godt at det var i går det ble tur. Helt siden morgen i dag har himmelen vært dekket av skyer, og jeg har flere ganger sett for meg at regnet skulle komme over byen her. Men enn så lenge har det ekstra gråværet holdt seg unna.

Med en lørdagsfølelse som man hadde over seg i går, så benyttet man sjansen for en litt småspontan tur ut med familien. Med en plan som jeg ikke hadde satt meg, så ble deler av dagen derfor brukt til å teste ut en sti her i nærområdet som skulle vise seg å være fin.

Rakkåsstien sto nå for tur. Og med både gode tursko og kamera rundt halsen så var det bare å følge stiene der de måtte bringe oss på runden. Det var ikke bare den lille familiegjengen min som hadde valgt å traske rundt i denne løypen denne dagen, da man møtte på litt andre mennesker også. Og at det ble tatt en del bilder, det er det ikke til å legge skjul på.

Mange stier og mye å se i skogens norske natur. Både på bakkenivå og litt høyere opp i luften. Dette er nok en tur jeg vil anbefale videre til andre, å gå Rakkås- og Romrunden. Flere muligheter for å klatre i trær om man ønsker det. Utforske naturens bær som vokser langs stier gjennom sommeren. Og litt drikking fra bekken. Hvor godt det egentlig er vet jeg ikke helt sikkert. Men jeg har i hvert fall testet det ut. Men kan vel konkludere med meg selv at sånt vann smaker best litt høyere opp, som på fjellet for eksempel.

Mye trasking, snoking og titting ble det på runden. Og la oss se videre på resten av bildene som ble tatt, da ordene ikke helt vil være med meg i dag, da jeg ikke har motivasjon til å dandere dem foran meg.

Gjennom runden våres som vi fikk oppleve og med valg av stiene vi utforsket, så ble det en to og en halv times tur på oss. En sånn start på helgen var ikke helt feil det, så nå er det din tur til å teste ut Rakkås- og Romrunden. Hvis du ikke allerede har gjort det da.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *