GRÅGÅSTREFF I SOLNEDGANGEN

Categories Hverdag

Gjett hvem som måtte løpe de fem hundre meterne rett hjem, med hunden etter seg og man følte at man nesten ikke løp fort nok. Gårsdagens kveld var kommet og det ble en liten luftetur for å se om det var noe interessant langs veien. Og med alt for raske skritt så resulterte det i et syn jeg ikke har sett før.

En veldig rask tur løpende gjennom huset for å finne det riktige utstyret, så løp man nesten så fort man kunne tilbake til stedet som vekket min oppmerksomhet. Langt av gårde var det ikke. Men når man måtte skynde seg så mye for å passe på at synet jeg fikk ikke forsvant, så føltes det veldig langt for det.

Det var midt på et lite jordet av et slags byggeplass hvor interessen ble så stor. Og ikke minst så var det et veldig vakkert syn, med tanke på at man ikke ser eller opplever det så ofte. Og i hvert fall ikke på så nært hold.

Tenk at den lille gåturen skulle ende opp med et lass av bilder av mange flotte fugler som disse. Det viste seg å være et grågåstreff i solnedgangen. Jeg ble stående lenge og bare se. Nyte kveldens natur som jeg hadde foran meg, og at en ganske kjedelig plass kan bli så vakker ved hjelp av levende vesener. For det var mange av dem.

Samfunnets små skatter er veldig fascinerende når man først legger det gode øyet til for å se hva man egentlig ser. Jeg ble stående lenge for å fange dette synet, og hadde vært moro å kunne gått helt inn på dem. Og det er vel første gangen jeg har kommet så nærme denne arten også.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *