JAKTA PÅ EIN MORDAR

Categories Hverdag

Det er påsken 1989, og ti år gamle Helén skal møte to venner på butikken. Men hun kommer aldri frem.

Hva var det som hadde skjedd, og hvorfor nådde ikke jenta frem til bygningen som lå bare noen meter unna huset hennes?

Plutselig var jeg slukt inn i en spenning som jeg ikke kom meg ut av. Allerede fra sekundet begynte å tikke i den første episoden så ble nærmest spenningen bygget opp. Og ikke for å glemme tittelen på serien – Jakta på ein mordar.

Og følge handlingene som gjøres gjennom en sånn sak, hvor de også har laget denne basert på virkelige hendelser gjør det hele ekstra spennende. Og i tillegg er politiet inne i bildet, noe som de fleste seriene har med seg av de jeg har sett i det siste. Også kan jeg ikke glemme dette, serien er svensk.

Sansen for svenskenes oppbygging av en historie er noe som blant annet fenger meg. Hvis du spør meg hvorfor så har jeg ikke noe klart svar på det, men spenningen og nysgjerrigheten ligger i brikkene igjennom handlingene.

Jeg tør ikke si så mye mer om hva det hele går ut på. Men at jeg anbefaler å ta en titt hvis nysgjerrigheten ligger og trigger oppunder huden så er den verdt å få med seg. For meg var det i hvert fall veldig spennende, og jeg ble drevet med og følte at jeg var med inni hele den sanne historien som skjedd for flere år tilbake.

Nå som jeg har sett denne serien sitter jeg igjen med å ville se enda mer. Hadde jo håpet at det var litt flere episoder av den. Men den kom først ut i slutten av fjoråret. I mens så får man finne andre ting å titte på.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *