HELT RUNDT SÅ LANGT DET VAR

Categories Hverdag

Siden kreativiteten tok tak på eggene, så hvorfor ikke la den spille videre? Mens jeg sitter her og teller på antall uker og dager for å finne ut av hvilken dag vi egentlig har kommet til av denne karanteneprosessen, så la oss heller spore av og gjøre noe helt annet.

Mange av dagene går til å gjøre så lite som mulig, selv om det har skjedd litt den siste tiden. Faktisk har det skjedd en god del mer hvis vi sammenligner det med hvis det hadde vært en helt vanlig hverdag for min del.

Det har blitt flere turer av det ene og det andre. Det har vært rolige dager med serier på planen. Det har vært rastløse dager hvor man gjerne skulle ha gjort noe, men ikke har orket. Og det har til og med hvert dager hvor det har vært helt dødt.

Bare for å få et litt annet avbrekk på uken så lot jeg meg derfor ta sjansen til å gjøre noe det var lenge siden jeg hadde gjort. Håret, det er noe jeg sjelden tar meg tid til å stelle og pleie så mye mer enn jeg egentlig må. Eller orker for den saks skyld.

Som oftest i jobbhverdagen ender jeg ofte med å la håre falle rett ned, og gjør ikke noe særlig mer enn å gre det. Det er jo så lettvint, og ikke minst fort gjort. En sjelden gang kan jeg slenge det opp i en hestehale, men det har jeg ikke pleid å være så glad i å gå med når det har vært så mørkt og delvis kaldt ute i vinter. Men fra nå blir det jo bare varmere ute.

Men i dag tok jeg tak i hvert eneste hårstrå og tvinnet det rundt. Helt rundt så langt det var. Jeg husker så godt jeg laget denne fletten ofte for et par år siden. Tvinnet den fort sammen. Da lot jeg den alltid henge ned på siden, sånn som du kan se her.

Det siste året har jeg rett og slett ikke prioritert til å gjøre så mye mer spennende med mitt eget hår, men har hendt flere ganger at jeg har flettet både hår som har vært langt og litt kortere på de herlige jentebarna på jobben.

Det er jo så ufattelig mange muligheter man kan gjøre med hår, bare man setter av tid til det.

2 kommentarer

2 thoughts on “HELT RUNDT SÅ LANGT DET VAR

  1. Så flink du er til å flette! Og fine dem blir 🙂 Jeg klarer knapt å lage/flette meg en helt vanlig på sida, haha! Mange fine innlegg i det siste her!, men lurer på om det kommer noe innlegg om spørsmålsrunden eller svar der?

    1. Tusen takk, så koselig å høre! Kjenner at det godt å kunne skrive så mye igjen, etter at inspirasjonen og alt knapt har vært der tidligere. Angående denne spørsmålrunden vet jeg ikke om det kommer noe svar på. Er knapt kommet noe der, så det blir ikke noe ut av det sånn som det ser ut nå.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *