LA KREATIVITETEN BLOMSTRE

Categories Hverdag

Det var stille og fredelig rundt meg. Det virket nesten litt for stille. Litt mer som tomt for luft rundt, men samtidig noe som presset seg mot meg. Påskeaften hadde ringt på døren, og igjen så satt jeg der uten en eneste fornuftig plan.

Med alle disse rare dagene så begynner jeg å kjenne meg litt rar selv. Kanskje litt mer rastløs, selv om jeg har funnet på litt av hvert den siste måneden. Og apropos siste måned, nå har veldig mye vært stengt i fire uker og jeg begynner å lengte tilbake til en litt mer normal hverdag.

Det er rart det der hvor tussete man kan bli av så mye isolasjon som det har vært, eller at vi har måtte være så forsiktig som vi har måttet. Men med å være så strenge med seg selv, men også med alle andre så ser vi jo i dag hvor langt vi har kommet med det, selv om tiden fremover nå har blitt annerledes enn det den var.

Uansett, litt skrullete her og litt merkelig der så hadde jeg plutselig behov for å gjøre noe litt utenom det vanlige. Du kan kalle det en fantestrek, lurestrek eller skøyerstrek, men for meg ville jeg lage litt ekstra liv i hverdagen.

Det eneste jeg trengte å gjøre var og finne frem en god tusj, og deretter labbe bort til kjøleskapet for å se om det var noe fristende der som så ut til å være litt kjedelig. Og jaggu fant jeg noe, rett foran nesa på meg.

Dette her er fullt mulig for andre å gjøre hjemme hos seg selv, bare for å lage litt ekstra lys og spenning i hverdagen sin. Og spesielt morsomt er det hvis du har yngre barn i hus. Jeg dro frem eggekartongen, kastet korken av tusjen og så var det hele i gang.

Med bare noen streker har nå eggene fått et helt nytt uttrykk. Et uttrykk som sier mye mer enn et helt vanlig og hvitt egg som bare ligger der i kartongen sin. Dette var den ene tanken som slo meg og som jeg plutselig fikk lyst til å handle ut ifra.

Kanskje har du lyst til å gjøre det samme. Lage artige ansikter på det ene eller andre, og det er jo minst like spennende for barn å utføre en aktivitet med dem. Vi har jo for eksempel også melkekartonger som kan gjøres noe kreativt med. Og det er fullt mulig å la kreativiteten blomstre med et eller annet du har i kjøleskapet ditt. Eller hermetikk for den saks skyld.

Kanskje fikk du en annen lur idé nå som du så hva jeg hadde gjort med eggene jeg hadde liggende hjemme. Og kanskje har du lyst til å dele noen av dine kreative tanker videre. Uansett, la kreativiteten blomstre når den først er der, for plutselig kan det hende at den står stille når du absolutt skulle hatt bruk for den.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *