JEG ER GOD NOK

Categories Hverdag

En fugl. Har du noen gang vært innom tanken om å ha to vinger, et nebb, en stjert og det å være en fugl? La oss se litt nærmere fra blikket til alle de som flyr over oss. Dag ut og dag inn. For har du egentlig vært inne og fantasert om å være et annet dyr?

Fuglelivet blomstrer for tiden, sammen med alt det grønne som spirer og gror med sin friske grønne farger. Helt fra tidlig om morgen kan man både se og høre de små spurvene og de store måkene lage liv rundt oss.

De samler seg gjerne i flokker, hvor de kun er et par tre stykker, men også hvor de kan være to fulle håndnever som skriker i kor. Nå har dem begynt å kvitre tidlig om morgen, både måker og andre småfugler, og er det ikke herlig? Jeg syns i hvert fall det, for det gir meg som oftest positiv glede av å stå opp.

Heldigvis er det sånn fuglelyd som det er koselig å høre på. Det blir nok kanskje litt verre når sommeren stråler og de blir så glade av glede at det nesten høres ut som de skriker i kor. Noen syns disse måkene kan være grusomme, mens andre kanskje ikke har noe i mot dem.

Men for å sikre oss om det store gledetegnet når alle fuglene skriker for full hals, da er det ofte sol og varme de bringer med. For tiden vi er inne i nå håper jeg at det bærer med seg så mange solfylte dager som vi bare kan få, og en temperatur som gir oss energi.

I skrivende stund så vet jeg ikke helt hensikten med alle de ordene som nå faller ut av meg. Jeg følte bare for å forme en tekst. En tekst som jeg ikke ble så fornøyd med som jeg ønsket. Kanskje jeg rett og slett føler meg som en av fuglene der ute som bare flyr en vei og ikke helt vet hva den skal?

Men ikke la oss stoppe av den grunn. Vi vet godt at dagene går, og ukene forsvinner fort. Om du så skulle ha en ukeplan hvor du har mye du skal gjennom i løpet av en uke, husk å sett av tid til noen pauser hver dag. Trekk pusten godt inn noen ganger og tenk – jeg er god nok akkurat sånn som jeg er! Ha en fortsatt god uke.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *