JEG HAR ROTET MEG BORT I POLITIET

Categories Hverdag

Hva er det som skjer? Hodet ramlet ganske fort ned på puten da gårsdagens kveld kom slående til meg i fleisen. Klar for en natt med god søvn, men igjen lot kroppen vise tegn på at den var ferdig uthvilt allerede halv seks til morgen i dag, presis. Alarmen hadde ikke en gang ringt, jeg hadde mulighet til å sove bare litt til, men det var ikke sjans i havet å få det til å gå.

Og nå sitter jeg her med kvelden foran meg. En kveld som blir kort, hvor man skal bruke tiden til å lade opp litt til en ny arbeidsdag med alle inntrykkene man får for tiden. Det å se at det er mye mer liv ute, og man føler seg enda mer glad etter man har kommet ut av denne mørke tiden, det gir litt mer energi på noen områder.

Jeg håper bare at sånne dager som dette kan fortsette en lang stund fremover, for det føler jeg at jeg trenger. Og helt sikkert mange andre også. Vi trenger noe ekstra som kan få oss til å lyse litt mer opp, å kunne se fremover med nesen litt høyt opp i sky.

Men nå har jeg klart å rote nesa mi langt inn i skjermen her igjen. Disse svenskene altså. Hvilken spenning de klarer å lage, og jeg sitter og nistirrer for å få med meg alt. Og det er ingen hemmelighet at jeg har rotet meg bort i politiet igjen.

Enda en serie med en handling fra politiets øyne. Og når svenskene virkelig fenger og etterforskningen suger tak i meg, da kan man ikke gjøre annet enn å se. Jeg blir alltid litt sånn skeptisk når jeg skal starte på nye serier. Vil den være noe for meg? Eller klarer jeg ikke å se handlingen med de samme øyne som andre?

Igjen så hadde jeg et lite spørsmålstegn over meg da jeg hadde serien, Maria Wern, foran meg. Og når jeg tenker over det så var det vel litt av den samme følelsen jeg hadde da jeg klikket meg inn på de andre serien for første gang også.

Men jeg lot Maria Wern og politiet hennes få en sjanse til å vise meg hva de handlet om, og jeg kan fortelle at jeg også her ble bitt rett på kroken med en gang. Nå skal det sies at jeg bare har fått meg begynnelsen helt i starten, og jeg har mye å se igjen før jeg har kommet meg igjennom den.

Etterforskningen de driver med er noe som fenger meg, og kanskje gjør den det hos deg også. Om du ikke allerede har sett denne serien så er denne også noe å anbefale. Serien Rebecka Marthinsson tok slutt, nå er det Maria Wern som gjelder i dagene fremover.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *