JEG VENDTE BLIKKET MITT TILFELDIGVIS BAK MEG

Categories Hverdag

Har du husket å puste? Jeg kan kjenne litt på det selv at skuldrene kan være litt for høyt oppe noen ganger, og man blir fort hengt opp i alt det man ser og får med seg både på tv, radio og andre nyheter.

Om du ikke har gjort det i dag så syns jeg at du nå skal sette deg godt tilrette, senke skuldrene dine så langt ned du bare kan og puste så dypt inn som du kommer før du puster lettet ut. Sånn, nå kan du forsette med det du gjorde eller det du hadde tenkt.

Selv med alt det som skjer rundt oss for tiden så er det fort gjort å gå litt surr i hvilken del på uken vi har kommet til. Jeg merker det litt selv, men jeg har som oftest kontroll. Kalenderen sier nå at det er fredag og nå er det helg for mange.

For min del som svever gjennom en sånn hverdag som jeg går rundt i nå, så går både hverdagen og helgene i et og samme. Litt er det som skiller seg fra hverdagen og helgene, men det er ikke stort. Men vi får bare se lyst fremover på tiden, uavhengig hvor lenge det vil være sånn. Vi skal klare det.

Noen dager kan føles lange og utrolig kjedelig, mens andre dager kommer man seg fortere gjennom. På formiddagen i dag da jeg skulle ut og ordne noe bak i hagen, det var da jeg oppdaget dette.

Skråningen som har vært trist og kjedelig i hele vinter har nå begynt å skape liv og kanskje litt røre. Jeg vendte blikket mitt tilfeldigvis bak meg, der denne skråningen ligger. Jeg tittet opp mot noen trær, men det var da jeg vippet øynene litt ned at jeg først så det jeg så.

Jeg måtte se litt ekstra nærmere på det jeg oppdaget blant dødt gress og løv. Og det var forventet, nå har hvitveisen kommet. Det å se litt farger blant naturen igjen er noe vi trenger nå, og det letter alltid litt ekstra på humøret. Og med et humør som kanskje er på vei oppover så kan man nå ta helg med god samvittighet!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *