JULEFØLELSEN FIKK JEG IKKE PÅ JULAFTEN

Categories Hverdag

Det skal sies at et år består av utrolig mange måneder, og med enda flere dager. Men igjen så satt vi der etter alle forberedelsene som ble gjort på forhånd. Maten var laget og bordet var pyntet, igjen kunne vi nyte en bedre ribbemiddag på selveste julaften. Også i år ble vi hjemme, noe som jeg syns er veldig deilig. Men vi fikk et par gjester som fikk lov til å feire kvelden med oss.

Vi ble derfor åtte rundt bordet, og fra fem til seks ble det mange gode smaker som løftet julemiddagen. Til ribba hadde vi poteter med god ribbesaus. Ved siden av var det både medisterkaker, sosisser, rosenkål, surkål, rødkål, tyttebær og masse ribbeknas. Med andre ord mye godt.

Det er vel ingen hemmelighet for de som kjenner meg ekstra godt at jeg er veldig glad i julemat. Jeg kan spise det flere ganger i året, men jeg vil jo si at det smaker aller best på selveste julekvelden. Men da jeg forsynte meg med en fullstappet tallerken med godsakene, så kan jeg trygt si at jeg ble alt for mett etterpå.

Mette alle sammen fikk vi strekt litt på beina og slappet av en times tid. For om jeg husker riktig så var klokken akkurat slagen syv på kvelden da vi satt klare og spente til å åpne pakker. Og over her ser dere kveldens gavedryss. Med årene syns jeg det bare blir færre og færre gaver under treet – i hvert fall hos oss. Hva det skyldes av, det er det bare å gruble på videre.

Men pakkeåpning ble det for alle mann. En gave her, og andre gaver der. Koselig å få gaver, for å åpne i spenning om hva det kan være. Men veldig hyggelig å gi bort gaver også, for å se gleden i deres øyne når dem pakker opp. Jeg ble i hvert fall fornøyd med gavene jeg fikk i år.

Alt jeg åpnet opp falt i smak, og enda litt til fikk jeg til samlingen min av Poul Pava-settet jeg samler på. Begynner å ta form, men har enda flere ting jeg ønsker meg av serien. Men mesteparten dere ser av alle gavene jeg endte med å få på dette bordet, nesten alt fikk jeg av mine småsøsken som virkelig hadde gjort årets store innpakningsjobb.

For bare alt dette var fra mine tre yngre småsøsken, som virkelig hadde det moro med meg. Av dem fikk jeg nemlig en litt større eske, som igjen bestod av mange små pakker. Ja, for så kreative som de hadde vært så hadde dem pakket inn hver eneste ting i en liten gave. Så du kan si at det var denne gaven som tok lengst tid å åpne.

Og her kan dere se nærmere på det jeg fikk til samlingen. Fire flotte skåler og en fin vannflaske i glass. Årets gaver har jeg absolutt ingenting å klage på, og heller ingen av gavene skal byttes. Jeg ga også bort en av de beste gavene, men den hadde jeg ikke tenkt til å røpe nå. Når tiden er inne for å fortelle om den, da skal dere få høre.

Alt i alt er jeg fornøyd med årets julekveld. Ble en veldig stille og rolig feiring, og det er åpenlyst om at disse høytidene ikke var like spennende sånn som de var når man var yngre. Julefølelsen fikk jeg ikke på julaften heller. Hadde det fint, og håper du hadde en minst like fin kveld du også.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *