MAGISK DAG

Categories Hverdag

Julen er overstått og det er på tide å gjøre seg klar til det neste som nå kommer. Eller, julekvelden er i hvert fall over, men kosen fortsetter videre. For hvem er det som sier at man ikke kan gjøre det? Jeg skulle kanskje benyttet meg av sjansene til å unne meg litt mer enn det jeg gjør, men så har man bare havnet i den samme boblen hver gang.

I går ble det et lite avbrekk fra romjulsfilmene som ruller og går for tiden. Det går jo så mange filmer om dagen, og det er som oftest alltid noe å se på. Men et stykke arbeid måtte gjennomføres i går, og da var det tilbake på jobb en liten tur. På de fem årene jeg har jobbet i barnehage så har jeg alltid hatt fri i romjulen. Om jeg ikke skal klage så var det faktisk koselig å være sammen med barna i går, som ble et lite avbrekk på den lille ferien.

Men med fri igjen i dag så benyttet jeg dagen med å ta meg en tur ut med mamma. Noen ærender ble gjort, og jeg kom heller ikke helt tomhendt hjem uten å shoppe litt. Er rart det der når man ikke skal ha noe, men likevel komme med noen poser tilbake.

Bare se på dette her da. Har du sett noe så vakkert? På vei hjemover var vintersolen så vakker, og et tynt skylag lå som en stripe rett over flaten på åkeren – som nå er hvit. Vi var bare nødt til å stoppe langs Bispeveien, bare for å få dette dokumentert. I går tenkte jeg faktisk på at jeg skulle ta med meg speilrefleksen når vi skulle ut å kjøre, i tilfelle sånn som dette skulle skje. Men gjorde jeg det? Heldigvis tar mobilen bra bilder den også, men det blir noe annet med “klossen” rundt halsen.

Dager sånn som dette er det bare å nyte synet av. Der og da gjorde det meg ingenting å stå i veikanten for å dokumentere det vi så rett foran oss mens flere biler suste forbi. Fine solnedgangbilder ble et godt resultat syns jeg.

Med noen timer på farten så kjente jeg at det var godt å komme hjem og lande litt igjen. Vi var også en snartur innom Ringshaug, bare for å se om vi fikk tatt noen bilder der. Men som dere ser på det øverste bildet så var det rimelig tjukt med tåke. Magisk dag med andre ord.

4 kommentarer

4 thoughts on “MAGISK DAG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *