MAN BLIR VEL ALDRI FOR GAMMEL FOR PÅSKEEGG

Categories Hverdag

Årets påske. Nå er det offisielt påskeferie, og da kan man prøve og legge arbeidstankene litt til siden, for så å kunne ta dem frem om en ukes tid igjen. Helt siden i fjor hadde jeg gledet meg til denne uken, hvor jeg skulle pakke bagen full av nødvendig utstyr og kommet meg opp til hytta og ut i fjellene.

Men sånn ble det ikke. Tiltakene satte en stopper for slike ferier i år. Jeg som hadde sett for meg å kjøre noen timer et stykke avgårde fra egen by. Senket skuldrene på et hytte og bare nyte stillhet, fred og ingen fare.

Heldigvis åpner hyttelivet snart igjen, for de som eier det. Selv er jeg ikke et menneske med en hytte i boken min, og eier derfor ingen hytte. Har heller aldri hatt en hytte som jeg har kunnet reise til når det skulle passe, og har heller ikke planer om det i den nærmeste fremtid.

Uansett, påske blir det. Og påsken skal dras ut så langt jeg bare kan. For nå har jeg havnet i fellen og ramlet skikkelig på kjøret. Jeg har nærmest gått helt av skaftet, for det ble så fullt at det rant helt over.

Dette påskeegget har nemlig fått påfyll. Og det er ikke et veldig lite egg heller. Til mitt forsvar er det ikke jeg som har skaffet meg det, men var så heldig å vinne det gjennom en konkurranse hvor det var fylt opp med masse godt, samt et par konsertbilletter fra Foynhagen et par år tilbake.

Egget i seg selv er jo ganske søtt, så jeg kunne jo ikke akkurat kvitte meg med det. Derfor har jeg tatt vare på det, og også i år har jeg fylt det opp med masse godt som skal friste gjennom en lang tid fremover. For ja, jeg bruker faktisk tid på å kvitte meg med søtsaker alene.

Jeg er ikke den som sluker i meg sjokolade og annet søtsaker lenger. Hvis jeg finner ut at jeg vil ha en sjokoladeplate eller noe annet som frister, så kan jeg ha det på lur nokså lenge. Så når jeg nå hoppet så langt over pinnen og virkelig hamstret masse godt som jeg kom over, så er jeg sikret meg i flere uker fremover nå.

Og du, man blir vel aldri for gammel for påskeegg, uavhengig om man får det av andre eller samler et selv? Jeg har i hvert fall dandert et selv i år. Men hva pleier du? Lager du ditt eget, og hva fyller du det med? Eller blir du overrasket ved å få et av noen andre?

Her er årets egg. Det er litt mer enn dette, men fikk ikke plass til alt oppi. Men hysj, ikke si det til noen, for jeg gikk litt bananas i sukkerhyllene!
3 kommentarer

3 thoughts on “MAN BLIR VEL ALDRI FOR GAMMEL FOR PÅSKEEGG

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *