MANGE FUGLER Å SE

Categories Hverdag

Så var det denne himmelspretten med kristi som kom, og er det lov å si at det var litt deilig med en kort arbeidsuke? Jeg kan være enig med meg selv at jeg syns det, og denne langhelgen skal nytes så langt det lar seg gjøre. For før jeg vet ordet av det er den allerede over.

En langhelg var derfor ikke feil, og siden været i dag var overkommelig med litt sol og ålreit temperatur, så bar det avgårde i turskoene og ut på stien. Her for bare noen dager siden ønsket jeg å ta turen til Ilene, og har vel ikke vært der siden på et par år eller noe sånt.

Det er jo egentlig et veldig fint sted, og en plass hvor det er muligheter for barn og familier å ta seg en tur på sånne temadager når de har åpent. Og ellers er det en ypperlig plass å gå tur på, hvor det også finnes et lite fugletårn på stien.

Dette er et sted hvor det finnes masse fugleliv. Ikke er det bare noen fuglearter som befinner seg der, men det er faktisk en del å se, både på åkeren og i vannflaten rundt stedet. Og når man lar seg befare på et så fint sted, da er det umulig å la kamera ligge.

Det var heller ikke så mange mennesker en møtte på denne turen akkurat i dag, i motsetning til hvor mange som bruker stedet når dette senteret er åpent for aktivitet. Været var også med oss, selv om det ikke var ordentlig sommervarmt og strålende sol hele veien. Men så lenge regnet holdt seg unna så var jeg fornøyd.

På stien videre kommer man til dette fugletårnet, og der måtte man opp å utforske. I den høyden kan man se langt nok, og både lavt og høyt. Og i dag var det også mange fugler å se.

Som du ser så var det langt ifra få. Og om jeg ikke så feil så var det et hav av grågås. Det føltes litt ut som en vind som kom da de fløy over og forbi, og det var litt av et magisk syn. Tenk at fugler kan være så spennende, om man bare står med den riktige utsikten foran seg. Da er det ikke alltid det skal så mye til for å skape ren glede i hverdagen.

Jeg har i hvert fall fått tatt mange nye bilder i dag, og har virkelig kost meg med å fikse dem. Og alt i alt ble det en fin himmelsprett med fridag. Resten av kvelden skal brukes til ingen planer, så får timene bli sånn som dem blir.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *