NÅ ER DE ENDELIG TILBAKE

Categories Hverdag

Ukas siste dag, den røde dagen hvor det er mest stille mange steder, og snart skal man ta fatt på hverdagen igjen etter en langhelg som kanskje har gått litt vel fort i svingene her. Og fort har det gått for naturen også, for nå har det blitt enda mer grønnere og disse små og søte blomstene har tittet frem.

Heldigvis er dette bare fine tegn å se, og man kommer mer og mer nærmere sommeren. Og ikke minst ferie. Tenk det, nå er det ikke mange ukene igjen til noen velfortjente friuker for mange. Og selv om man ikke har noen planer som er spikret enda, samtidig som man må ta litt hensyn til omstendighetene rundt oss, så satser man på en strålende sommer i år også.

Sommer blir det uansett, og nå har det endelig skjedd det som jeg har ventet lenge på. Ute i naturen er det mye liv om dagen. Både høyt opp og langt nede på bakkeplanet. Og nå er de endelig tilbake igjen på samme plassen de har holdt til de siste årene.

For en god stund tilbake så fikk jeg endelig hengt opp fuglekassen min på veggen her, som jeg lagde da jeg gikk på ungdomsskolen. Den har jo vært i bruk i flere år nå, og jeg var spent på om det ville flytte inn nye leietakere her denne gangen også.

Men det gikk ikke lange tiden før småfuglene begynte å snuse litt på den lille søte boligen, og det har nok vært en liten krig om hvem som skulle vinne budrunden i år. Det har nemlig fløyet flere fugler frem og tilbake titt og ofte, men nå ser det ut som det har kommet leietakere som har boltret seg ned for en stund.

Blåmeisen har fløyet frem og tilbake veldig ofte i det siste, og i dag fikk jeg svaret på hvorfor den har gjort det. Jeg visste også at tiden for dette var inne, men nå har jeg fått bekreftet at en liten fuglefamilie har skapt rede sammen.

Nå hører man klart og tydelig fuglepipene fra ungene som ligger inni der for å holde seg varme, hvor de skal vokse seg store og sterke til de en dag snart skal klare seg selv på sine egne vinger.

Veldig moro å få oppleve en sånn prosess, hvor man kan følge med fra den tiden hvor dem ligger inni der og piper etter moren sin, og frem til de titter ut og deretter flyr avgårde og skal være selvstendige sånn som alle de andre fuglene.

1 kommentar

1 thought on “NÅ ER DE ENDELIG TILBAKE

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *