MYE SOM SPIRER OG GROR

Categories Blogg

Med fokus på dyr som lever i naturen som det har vært i det siste, så hvorfor ikke kommet med noe helt annet? Eller noe helt annet er det ikke akkurat, for temaet vil fortsatt være naturen. Det er bare det at jeg vil seile litt inn på det som vokser der ute, det som vi har rundt oss.

For det har seg nemlig sånn at de siste ukene og dagene så har det skjedd eventyrlig forandringer. Det har ikke bare blitt mer av fuglelivet, firbeinte, seksbeinte og åttebeinte som har satt flotte lyder og fantastisk liv både nede på bakken og over oss.

Omgivelsene ute har ikke bare blitt gravet frem med alt det grønne. Både små og større planter begynner å vise seg, og blomster i andre farger gir enda mer liv til utemiljøet. Tiden fremover nå kan bare bli kjempefin, så sant alt er med oss uten å si ting alt for høyt.

Uansett, mye som spirer og gror, og i dag oppdaget jeg plutselig hvor fint det var blitt ute. Jeg har jo sett rundt meg de tidligere dagene, men ikke stoppet like mye opp for å utforske litt nærmere sånn som jeg fikk gjort i ettermiddag.

For bare se på dette her. Syriner i den mest nøytrale og fine fargen midt opp i alt det grønne, og man blir, i hvert fall jeg, veldig glad for å se synet av disse buskene. Og ikke minst lukten, for blomstene gir virkelig mye duft.

Det skal sies at det var en liten nedtur at temperaturen sank, men godt er det at naturen kan holde oss oppe til en viss grad. Vi var jo så “heldige” å oppleve et lite snøfall rett før helgen her i byen, og andre steder så jeg at det kom et større lag med fryst nedbør.

At det har kommet snø i mai har det skjedd tidligere, men det er ikke akkurat vanlig. Så nå kan det bare gå en vei – å fortsette på alt det fine vi allerede hadde, og at det bare blir bedre sommervær.

Uka ble tatt i mot med litt grått vær i dag. Det var riktignok fint vær, men kjølig. Satser på at varmen kommer fort tilbake, for av den kalde personen jeg er så trenger jeg det. Alt både blir og føles så mye bedre når man ikke trenger å kle på seg så mye, og ikke fryser. Det er det verste jeg vet, å fryse.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *