NÅ SKULLE DET MALES

Categories Hverdag

Er det lov å røpe allerede nå at man syns det er deilig med ferie? Kunne gjøre kveldene lengre, som igjen fører til at man kan sove lenge om morgen. Ikke at jeg gjør det sistnevnte, for her har jeg vært oppe en tid mellom ni og ti. Men det har vært greit, for jeg føler jeg mister mye av dagen hvis jeg skal sove den bort.

Men godt er det uansett, og her startet jeg dagen med trening før jeg gikk løs på det ene prosjektet på listen min. Ikke at sommerens liste er lang, for der finnes det så og si ingenting. Ikke enda i hvert fall. Men nå kan jeg snart sette et kryss bak det store ønsket jeg har hatt lyst til å gjøre lenge.

Bøtten med sterkt vaskevann ble dratt frem i dag, og det ble nesten skrubbet og gnikket så rent jeg bare kunne få det. Deretter kom malekosten frem, og for å få gjennomført det store så fant jeg også frem boksen med maling.

Nå skulle det males. De siste årene etter at jeg malte om rommet mitt i en helt annen farge for tre år siden, så har jeg blitt mye mer fornøyd med rommet mitt. Det skal sies at jeg bruker aller mest tid på denne plassen, så viktig er det å trives syns jeg.

Og forandringer er en glimrende måte for å holde ut. Det at jeg har fått rommet mitt til å se så lyst ut liker jeg. Og når alt er på plass kan jeg jo vise hvordan jeg i dag har det her. Men akkurat nå står jeg midt i prosessen til å få vinduene mine malt.

Jeg er langt ifra så flink som det de folkene er som driver med maling. Men jeg er heller ikke helt elendig når det kommer til montering og sånn type arbeid. Rommet malte jeg jo helt selv i løpet av en dag da det ble gjort. Så det å dra frem penselen igjen nå for å få noen strøk hvitmaling på karmene, det skal jeg klare.

Om det blir helt bra kan diskuteres, og allerede nå ser jeg en stor forskjell. Ikke like pent, men med et strøk til som skal til så håper jeg det ordner seg. Godt skal det i hvert fall bli når jeg blir ferdig i løpet av morgendagen.

For øyeblikket er det kaos rundt meg. Riktig nok ikke helt baluba, men når ikke alt står ordentlig på plass sånn som det skal være, da blir alt rot for meg. Den siste måneden har også stuen vår blitt malt. Og der har det vært enda mer kaos ettersom vegger og tak har blitt malt, samt et helt nytt gulv har blitt byttet ut. Så godt skal det blir når alt er ferdig, og det er visst ikke så lenge til.

Noe annet som har stått ganske høyt på min ønskeliste også, det er å få byttet ut klesskapene mine. Flere ganger har jeg vært rundt og kikket, og det jeg er mest ute etter er en enkel og lys, gjerne hvit garderobe – med et stort ønske med skyvedører. Enn så lenge har jeg ikke funnet noe som har falt i smak. Samtidig er det ikke akkurat så veldig billig heller. Så får se hva jeg lander på.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *