OM DET BLE ACTION?

Categories Hverdag

Kommer man noen gang til å få ordentlig med ro i denne sjelen når man nå har uker med ferie foran seg? Denne dagen skulle man i hvert fall ikke sluntre unna, og igjen så var man uthvilt og klar for en ny dag da klokken slo slaget presis halv åtte. Sove lenge, hva er det?

Noen rolige morgentimer ble det heldigvis, men rastløsheten slo til på formiddagen. Jeg visste vel egentlig ikke helt hva jeg skulle gjøre, men følte for å gjøre noe fornuftig. Og det er jo litt å ta tak i når man først romsterer blikket ekstra godt bak alt som er gjemt over.

Så da var det bare å få unna det første sommerprosjektet som dukket opp, og som ikke minst fristet å sette i gang med – garasjerydding. Så mens jeg følte at nesten alle andre lå inne og sov, så fikk dette lille rommet et lite løft.

Omtrent alt ble dratt ut for å finne ut av hvordan man skulle få stablet det inn igjen, på en mer oversiktlig måte. Det mest grundige arbeidet lot jeg ikke legge i det, men at det ble mye bedre enn det var, det er det ikke til å legge skjul på.

Og mens man styret og ordnet og holdt på, så var det godt at det kom litt underholdning i luften når man endelig ble ferdig.

Denne ferien lover godt så langt. Brannbiler og brannmenn i går, og et spetakkel av mange titals måker i dag. Godt det skjer litt sier nå jeg. Alle disse fuglene fløy plutselig rundt og over på samme sted. De hadde samlet seg sammen og var enten enig eller uenig om et eller annet som foregikk på lavt nivå.

Hadde jeg bare visst hva som fanget interessen deres. De var jo bare et lite blikk unna, så jeg kunne jo fint gått for å finne ut av hva som var så spennende i området. Istedenfor endte det opp med å fange noen stillbilder av spetakkelet.

Om det ble action? Liv og røre var det i hvert fall, og veldig spennende underholdning. Mon tro hva som skaper interesse i morgen. Hvem vet, alt kan jo skje.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *