SPENNENDE START PÅ FERIEN

Categories Hverdag

Timene tikker og går selv om dem står stille. Og første feriedag er om kort tid borte. Det var som om kroppen hadde en innebygd alarm liggende i systemet da jeg ikke klarte å sove lenger denne morgen. Jeg var allerede uthvilt og klar, så da var det bare å ta fatt på dagen allerede halv åtte på morgen.

Denne tiden er ikke lenger så tidlig som den føltes ut som for et år tilbake, og jeg syns det er litt deilig å komme seg opp så tidlig. Ikke spør meg hvorfor. Har kanskje blitt en vane ettersom det har vært sånn lenge nå.

Uansett, første feriedag var her og jeg følte at jeg hadde så mange planer foran meg. Eller, kanskje ikke fult så mange, men nok til at jeg kunne ha litt å holde på med. Men disse gjøremålene fikk løpe fritt rundt i hodet, for jeg kom aldri i gang med det jeg kunne tenke meg å gjøre.

Får vel se om jeg får tatt fatt på noen av dem i morgen, også håper jeg på strålende sol hele morgendagen selv om det har vært litt skyer her i dag og en skur med regn i kveld. Men det er vel sånn den norske sommeren er – man vet aldri med dette været.

Selv om dagen ikke ble helt sånn som jeg hadde tenkt, så skal det sies at det ble en spennende start på ferien. Klokken hadde ikke rukket å passere halv fem på ettermiddagen før jeg plutselig hørte en lyd.

En lyd som kom ganske nærme, ja så nærme at jeg plutselig hadde hoppet over gjerdet før jeg rakk å tenke nesten. Alarmen hadde gått i bygget, og litt nysgjerrig som jeg er og for å sjekke at det ikke var noe fare som sto på spill så hadde jeg sjekket alle vinduene før blåsirenene kom med brannslangene sine.

Eller, slangene ble ikke kastet ut, men flere brannmenn hoppet ut av de to bilene de hadde med seg for å finne ut hvorfor brannalarmen hadde blitt utløst.

Heldigvis var det nok en falsk alarm som hadde utløst den ulende lyden, og kort tid etter kjørte dem av gårde igjen. Hva som var årsaken får jeg nok ikke svar på. Kanskje kan det ha vært varmen som har slått ut alarmsystemet, eller så kan det være noen som har utløst den bevisst. For jeg så nemlig en yngre person forlate stedet bare noen sekunder etter at alarmen hadde gått av.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *