SÅ LITE SOM SKAL TIL

Categories Hverdag

Ja, da hadde jeg rett. Før ukens start var jeg ganske sikker på at dette ble en fin vinteruke, til tross for at det var ferie for veldig mange og jeg måtte jobbe. Noen helt vanlig arbeidstider har det vært, men det er vel også lov å innrømme at det har både vært deilig og ikke minst koselig med en uke hvor det har vært litt mer redusert enn det ellers pleier å være i hverdagen.

Det at det er færre barn i barnehagene er ikke det at det er deilig som jeg priser mest. Det jeg unner en sånn stille og rolig uke, det er at foreldre tar tak i og lar barna få seg noen ekstra fridager i den “hektiske” barnehagehverdagen deres. Det å gi dem en pustepause og la dem få gjøre andre ting. Alle små kropper trenger det noen ganger.

Selv skulle jeg ønske jeg hadde litt fri jeg også. Men på den andre siden så har jeg vært veldig fornøyd med uken som har gått med å være på jobb. Jeg har rett og slett kost meg, og jeg har til og med fått tatt et litt ekstra grep og fått gjort unna litt som skulle vært gjort. Så nå kan jeg klappe meg forsiktig selv på skulderen og ta en velfortjent liten feriehelg jeg også!

Siden jeg har spredd mye kjærlighet til både små og store mennesker rundt meg hele denne uken, så er det nå tid for å gi en liten bit til meg selv også og jeg kan gjøre akkurat det jeg vil.

I min gode sengekrok, som blir alt for mye brukt, har jeg nå plantet meg godt tilrette. Mørket har senket seg litt i rommet, og en romantisk stemning har blitt skapt med flere levende lys. God musikk spilles lett på øret, og resten av kvelden har jeg ikke en eneste plan som skal gjøres.

Så kjedelig tenker kanskje noen. Men for meg er en stille og rolig kveld for meg selv helt vanlig. Jeg er ikke den som drar ut på fester eller ut på byen – og skal jeg være ærlig så har jeg aldri gjort det heller. Det er kanskje litt dumt også, med tanke på hvor mye jeg egentlig har mistet av glede jeg kunne fått i løpet av min ungdomstid, men også den dag i dag.

Men la oss bare gjøre det beste ut av situasjonen, selv om en del av dere som enten drar hjem til noen eller ut på byen for å hygge dere med venner og kjente. Jeg er ikke kommet dit, og jeg vet heller ikke når eller om jeg kommer til å bli sånn. Uansett hvor du befinner deg i kveld, kos deg og nyt det du har. Akkurat i kveld er det så lite som skal til, som bildene viser, for å gi meg en god fredagsstemning. God helg!

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *