SIDEN STRANDEN IKKE HAR FRISTET

Categories Hverdag

Norsk sommer er ikke alltid så mye å skryte av til en hver tid, da dagene kan variere alt ettersom det er solen, skyene eller regnet som vil vise seg. Eller alle for den saks skyld. Dette er nå min siste ferieuke, og nå går vi inn mot årets aller siste sommerferiehelg før alt braker sakte men sikkert på plass igjen.

Igjen våknet vi opp til en solrik dag her i byen, og flere steder har vært så heldig å oppleve det samme. En ny dag med rundt femti grader i solen, og hvor det inne har ligget på rundt tjue grader mindre. Litt av en varme vi har fått oss nå.

Men med en slik hetebølge over seg kan det fort bli litt i det varmeste laget. Og siden stranden ikke har fristet i år, så måtte jeg ta grep i andre veier for å kunne senke kroppstemperaturen litt en gang i blant.

Bak i den gressgrønne hagen vår så finnes det en hageslange. En nokså kjedelig slange også, men som likevel er gull verdt. Og i dag klarte jeg ikke å la den ligge. Vannet ble skrudd på og munnstykket sto til værs.

Dette må nok ha vært dagens store lykke. Og jeg kan røpe med å fortelle at det ikke bare ble en runde med avkjøling i løpet at de få timene jeg klarte å ligge i solen. Vi har virkelig fått oss noen fine sommerdager nå, som også har vært litt i varmeste laget. Men jeg skal aldeles ikke klage, for vi har færre dager av dem, enn det vi har med kaldere dager. Så her gjelder det å nyte det mens man kan.

1 kommentar

1 thought on “SIDEN STRANDEN IKKE HAR FRISTET

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *