SMAKEN PÅ SOMMEREN

Categories Hverdag

Da var det pinsen som sto for tur, og som snart er over, som igjen ga oss en ekstra fridag på helgen. Tenk å ha to dager med søndagsfølelse etter hverandre? Enda en langhelg hvor det lages kluss på uken hvor man fort kan gå litt i surr. Men heldigvis kommer man seg fort inn i hektene igjen, og jeg klager virkelig ikke på sånne ekstra fridager.

Og når vi først er inne på årets pinse, så har vi nå klart å surre oss over til enda en ny måned. Syns det nesten er litt skummelt å tenke på, for nå er vi kommet halvveis i året allerede, og det som jeg sist talte var åtte uker til ferie, det har nå blitt til bare fire!

Skjønner ikke helt at tiden går så fort som den gjør bestandig, og det er heller kanskje ikke noe man skal bite seg ekstra i for å kunne forstå med fullt og klar forståelse. Uansett skal det lages enda flere fine og flotte dager, og sent i går kveld fikk jeg somlet meg ut på vift.

På kvelden gikk timene så veldig fort – dem også, så mens man hoppet i noen sko og fikk slengt kamera rundt halsen, så bar kveldsturen opp til Slottsfjellet for å få tatt noen kveldsbilder av solnedgangen. Dette gjorde jeg for to år tilbake også, men da sent i juli.

Men det er ikke alltid lett å vite om det er like god opphold bestandig. Solen skinte fint over byen i hele går, og jeg kan si at jeg nøt det så langt jeg klarte. Det var en ordentlig sommerdag som var innom, og jammen var jeg ekstra heldig med kveldssolen også. For jeg rakk solnedgangen akkurat før den forsvant for kvelden.

En fin utsikt var det å se, men jeg var heller ikke alene ute på rusletur sånn sent på kvelden. Det var flere som nøt kveldsstemningen på en sommerdag som dette, og det så ut til å være fin stemning der det var folk.

Tenk å bo på en sånn plass midt i byen hvor det finnes så mye godt liv. Å være tilknyttet Tønsberg på denne måten er ikke så ille, og det skal sies at jeg har det veldig bra her jeg bor, hvor jeg har bodd hele livet mitt.

Men det var ikke bare oppe på det lille fjellet hvor folk tilbrakte kvelden sin i går. Ved byens bryggekant var det også godt med liv, med flere båter som hadde samlet seg, muligens med litt ekstra godt i glasset og god musikk for ørene. For der jeg sto på toppen så kunne jeg se ned og høre lyden som suste sakte men sikkert opp med vinden.

En fin kveld ble det på en ellers fin og solfylt dag. Det ble smaken på sommeren, og i dag er den offisielt her. Igjen har vi bikket over, og nå står en hel måned med juni for tur. Dager som skal fylles med glede. Og ikke minst en liten nedtelling til årets lange ferie. Vi alle trenger dette, en tid til litt ekstra pustepauser og hvor vi kan gjøre akkurat det vi vil.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *