SNØHAUG PÅ NESTEN TRE METER

Categories Blogg

Tenk om man hadde kontroll på alt det rundt seg. Man visste til en hver tid hva som skjedde, og det var dermed lettere å planlegge hverdagen mye bedre. En timeplan kunne fylles ut til punkt og prikke omtrent, og uansett visste man hva som skjedde.

Men sånn er det ikke, selv om både du og jeg skulle ønske at man kunne styre enda mer enn det man kan gjøre i dag. I helgen for eksempel begynte kroppen å reagere. Små symptomer kom, og en forkjølelse av tett nese traff meg.

Heldigvis var det ikke noe kraftige som plantet seg hos meg, men likevel tar det på når kroppen kommer litt ute av drift. Jeg har heller ikke vært så dårlig at jeg startet denne uken med å være borte fra jobb – og bank i bordet, det har jeg heller ikke vært dette halve barnehageåret!

Nå skal det sies at det er veldig mye som skal til før jeg blir slått ut og må bli liggende helt i ro. Likevel beveget jeg meg en tur på trening i helgens ende bare fordi jeg følte at jeg måtte.

Riktig nok klarte jeg å lytte til kroppen, og økten ble bare en liten snartur før jeg måtte kaste inn håndkle. Jeg var så og si alene på trening den dagen også, da jeg startet så tidlig som i halv elleve-tiden.

Mens jeg styrer på det lille jeg klarte, så oppdaget jeg også dette synet der jeg sto i min litt egen verden. Solen skinte og det var nokså varmt om vi spoler to dager tilbake. Våren var i luften, og jeg kunne til og med kjenne den.

Denne snøflekken midt på parkeringsplassen. De små restene av det som var en svær snøhaug på nesten tre meter høy. Og det bare en ukes tid før.

Bare det å se forskjellen på denne haugen på så kort tid, det var da det gikk opp for meg hvor mye snø som hadde smeltet på så få dager. Og uten at jeg skal si ting for høyt – jeg håper det bare går den riktige veien videre.

De siste dagene har vi vært heldige som har fått kjenne på så mye av vårfølelsen, og ikke minst den behagelige varmen på denne tiden vi er nå. Fuglene har begynt å vise seg mer etter at de har begynt å komme tilbake, og ikke minst hatt enda mer påfyll av fuglesang. Det kan nesten ikke bli bedre da, med nesten helt bare veier som får enda mer farger dag for dag.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *