SØNDAG PÅ EN MANDAG

Categories Hverdag

I skrivende stund mens man prøver å få litt kontroll på hvilken dag det egentlig er, skeier man ut med å dytte i seg litt mer av søtsakene som er igjen, og tankene fortsetter å spinne rundt. Men det er jo en del av livet, en bit av det å være menneske. Det er aldri helt still. I hvert fall ikke her nå som man hører flere stemmer i hodet som gjør seg klar til å lade opp til en ny uke.

En ny uke allerede, og på igjen med å skape enda et lite kapittel som skal fylles med både det ene og det andre, med det planlagte og uforutsette handlinger som kryper seg inn. Er rart det der hvordan ting fungerer, men nå føler jeg nesten at tankene innvendig går i ball, så skal bli godt å få slutt på disse fridagene og få hverdagen på plass. Men skal sies at det har vært deilig med disse røde dagene også, men alltid trygt og godt med hverdagen som man er vant til.

Og med det føles det litt ut som det er søndag på en mandag. Og igjen går det litt i ball for meg. Uansett, jeg kan trøste meg med at jeg ikke er den eneste som kjenner på det alene. At alle har vært igjennom det flere ganger, og det blir nok langt ifra den siste.

Og når jeg nå ser igjennom alle de bokstavene som jeg har stokket seg etter hverandre, så lurer jeg fælt på hva det er jeg egentlig vil frem til. Er det en mening? Har jeg en mening? I så fall flyr litt av hvert inn i hverandre og jeg gleder meg til skuldrene kjennes litt lavere, for de er kanskje litt for høyt oppe nå. Ikke vet jeg, er sannelig ikke sikker. Men et eller annet lager en liten forstyrrelse, og igjen så vet jeg ikke hvor jeg vil med dette.

Bare la oss si at det er lov å føle det litt sånn som det. Den ene dagen kan du smile fra øret til øret og la humøret være overfylt med glede. I et annet sekund kan du føle deg som bånn i bøtta fordi du ikke helt vet sikkert hva det er. Og det er akkurat sånn det er å være menneske, samtidig som vi må ha denne pandemien på slep. Det er nok en del som ligger der kan jeg tenke meg, hvor alt rundt dette er med på å påvirke både det ene og det andre. Uansett, la oss nyte de fine øyeblikkene vi kan få. Vi går igjennom det alle, men vi reagerer på ulike måter.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *