VÅRSTEMNING

Categories Hverdag

Jeg var midt i en drøm. En vill fantasi hvor de ulike veiene førte til forskjellige historier. Jeg husket godt hva jeg var inne i da jeg lå og sov. Men med en gang øynene spratt opp, da var det ingen sjanse lenger på hva disse tankene gikk ut på.

Det var blitt søndag igjen, og jeg ble liggende der å lure litt på om jeg skulle sove videre. Skulle jeg få meg litt mer søvn eller skulle jeg stå opp? Og hvor mye var egentlig klokken blitt? Jeg følte meg mer og mer våken, og tanken på det å prøve og sove videre var bare å glemme.

Lyset gikk på, blikket vendte mot klokken. Jaha, så det var en ny sånn helg hvor enda en søndag startet tidlig. Tallene slo mot meg. Kvart på syv. Jeg var lys våken, og igjen hadde jeg sovet lenge ettersom gårsdagens lørdagskveld sluttet tidlig.

Etter hvert begynte også solen å skimte til mellom sprekkene bak rullgardinene i vinduene, og det tydet på at dette kunne bli en fin dag. Og det stemte også. Solen har strålet, og den gjør det fortsatt i skrivende stund, og det kan fort bli til at den stråler helt frem til den går ned. For min del gjør ikke det noe, for i dag har jeg hatt vårstemning og gleder meg bare mer og mer til tiden fremover.

Og det er ikke bare jeg som ser frem til våren og alt som skal starte å spire og gro de neste månedene. Fuglene har allerede begynt å synge, og måkene har tatt sine første skrik. Og når man da har kommet så langt, ja da ble uteburet på gressplenen tatt i bruk for første gang i år.

Ser ut som hun har stor glede over at våren er her, og med et stort håp om at varmen sniker seg på litt for hver dag som går. Jeg har gledet meg til dette i flere måneder nå, helt siden mørketiden kom. Og det å se så mye sol og fint vær nå er rene balsam for sjelen. Blir så mye mer glad av sånt vær også, og det vet jeg at det er mange som blir.

2 kommentarer

2 thoughts on “VÅRSTEMNING

  1. For en søt og fin kanin! 🙂 Men hun ser littegrann nedfor ut? Kanskje hadde hun blitt glad for en liten kanin-venninne å dele tiden med, de timene av døgnet du er opptatt med annet enn henne? 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *