VERDENS BESTE JULEGAVE

Categories Hverdag

Jeg gjemmer meg litt bak noen stilker med blomster og knopper, hvor jeg den siste uken ikke helt har visst hva som har skjedd. Så langt har det vært en litt rar desember, men også litt spesiell på en måte. For livet er ikke alltid like lett å forstå seg på.

Selv om det ikke har vært mange hendelser som man har latt seg gruble eller tenke litt ekstra over, så har det som nå har skjedd ikke helt gått opp for meg. Hvis jeg kan si det sånn. Og for å være ærlig – jeg hadde ikke i min villeste fantasi sett at dette skulle komme. Ikke på denne måten.

Uansett, jeg har i hvert fall unnet meg noen nye planter. Et par friske og fine blomster som jeg hadde lyst på, fordi jeg nå kan trekke litt ekstra på smilebåndet. Jeg vet ikke helt hva slags ord jeg skal komme med om dagen, for jeg er satt litt ut, men samtidig veldig glad. Med andre ord så flyr det enormt mange tanker for tiden. Så mange at jeg ikke helt har kontroll på alt sammen selv.

Jeg har følt meg ganske heldig de siste par årene, hvor jeg har fått være med og oppleve alt det jeg har fått lov til å samle i min minnebok på reisen. Når jeg tenker tilbake på alle mine år helt fra jeg var en ganske så ung jente hvor jeg kjempet meg gjennom mine utfordringer, så hadde jeg ikke trodd at jeg akkurat i dag skulle stå her hvor jeg kan fortelle at årets julegave skulle bli den beste noen gang.

Jeg kjenner at jeg fortsatt trenger litt tid til å tro at dette er sant, men nå er jeg klar for et nytt og spennende kapittel her i livet. Endelig har et av ønskene mine nådd målet, og jeg er glad for at jeg har en fast jobb å gå til.

Ja, for det er akkurat det jeg har klart og jobbe meg til. Som sagt kan jeg fortsatt ikke tro det, og jeg virkelig elsker å jobbe med akkurat det jeg gjør. Det er som å være i en dyrehage hver eneste dag, men på en morsom og god måte. Det er liv, sprell, latter, glede, tårer, kjærlighet. Ja alt på en gang. Det skjer noe hele tiden, og jeg er glad for at jeg den gangen for syv år siden valgte veien med å jobbe i barnehage. Jeg angrer ikke et sekund på at det var dette jeg gikk for til slutt. Jeg har fått verdens beste julegave i år!

Så med alt som nå har skjedd den siste uken, så var det på sin plass å feire med nye tilskudd i heimen. Og om ikke så lenge kan man ta juleferie med god samvittighet. Bare noen dager igjen nå så skal disse skuldrene senkes helt ned, for det trenger dem.

0 kommentarer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *