HURTIGSØK PÅ JAKKER

Categories Hverdag

Nesten fire uker siden sist, og denne gangen kunne jeg ikke være noe dårligere. Og hvem skulle tro at det å tappe et såkalt lite og uskyldig kort skulle gi en sånn glede? Nye penger har gått løps på sine veier, og enda et kjøp er blitt gjort.

Hvis man ser tilbake disse ukene så var jeg så heldig at jeg kom over denne jakken her. En jakke som jeg plutselig var ute etter den gangen, og jeg kunne ha gleden over en ny, lett og tynn høstjakke som kunne brukes.

Noen få uker etter sitter jeg igjen med enda noen kjøp. En tanke som kom litt sånn ut av det blå sånn som sist gang. For her i går fant jeg ut at jeg hadde lyst på en ny høstjakke. En som var litt tjukkere.

Når jeg teller over og ser hva jeg har fra før, så sitter jeg med en lang knaggrekke med jakker. Bare på den ene plassen har jeg fem jakker hengende, pluss noen til en annen plass. Jeg kunne vel klart meg fint med litt færre jakker, men så er det å ha mange nok til hver årstid og en og annen anledning.

Uken startet derfor med jobb, og deretter ble det hurtigsøk på jakker hos en butikk jeg hadde sett ut. Så i går ble det derfor et spontanbesøk innom byen, som jeg egentlig hadde tenkt til jeg skulle gjøre i morgen, men klarte ikke å vente til å utforske nærmere å se om jeg kunne finne meg noe jeg likte.

Sentere fikk et kveldsbesøk, og på grunn av denne pandemien som har blusset mer opp igjen, så var det derfor veldig stille og rolig i alle butikkene. Det var svært få mennesker å se, og det er jo bra i og for seg.

Men en spontantur måtte jeg bare, og det nærmest klødde i fingrene fordi jeg plutselig fant ut at det var en jakke jeg ville ha. Dermed dro jeg ut for å se hva som fantes hos Vero Moda, den utpekte butikken jeg hadde sett for meg.

Og denne fant jeg. Med mosegrønn farge var det denne som falt i smak, og en sånn type fasong som jeg hadde sett for meg. Og det ble til at denne ble med meg hjem, og det var ikke den eneste som havnet i posen.

Siden denne var i den pene typen i mine øyne, så følte jeg at jeg trengte en jakke til. En som jeg kunne bruke på jobb og som tålte litt mer. Jeg kunne nok brukt denne på jobb også. Men siden den kostet noen lapper ekstra, så var jeg så heldig å finne en jakke til som passet utmerket til å bruke på jobb, og som tålte litt mer. Og når det var en billigjakke i tillegg så var det jo bare å kline til med å få med seg den også. Og den store frysepinnen som jeg er så skal det bli godt å ha denne som varmer gjennom høstkulden fremover.

Etter at jeg startet å jobbe i barnehage for syv år siden, og fikk en del erfaringer med tiden, så har jeg kommet frem til at det ikke er alle klær og andre plagg jeg føler for å bruke på jobben. Er ikke det at jeg skiller dem mellom jobb og fritid, men greit å bruke noe på jobb som tåler litt mer, og som det ikke er like farlig med.

3 kommentarer

3 thoughts on “HURTIGSØK PÅ JAKKER

  1. Så fine og sikkert gode, varme jakker!:) Hva var prisen på de to, hver for seg?
    Deilig å få nye høstjakker! Hvordan ligger det an på spørsmålsrunden?

    1. To gode og varme jakker. Den korte jakken med pelskrage kom på 499,-, mens den lange dunjakken kostet 1299,-. Og den spørsmålsrunden ligger det dårlig an med..

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *